teisipäev, 1. detsember 2009

Luule, see ei sünni tuulest

Püüdsime luuletada, mõned reeglid olid meile ette antud. Sõnad tuul, luule, plaks, laks, maja, kaja, mis tuli sättida küsimuste kellesse?, millesse?, kelleta?, milleta?, kellega?, millega? järgi.
Ja välja tuli meil vat nii.

Segaluuletus

Kaja läheb tuuleta,
ta ei saa minna luuleta.
Laine on koos plaksuga,
mõnikord ka laksuga.
Ma jooksin majasse,
seal sukeldusin sajastesse.

Johann

Jõulud

Näärivana tuli tuulega
ning läks ära luulega.
Nüüd laulud pähe plaksuga
ja kingitused lahti laksuga.
Nüüd käib näärivana majast majasse
ja metsa kohal kajab „Ohoo“ kajasse.

Tiia

Sõit merel

Ma sõidan merel tuuleta
ja ma olen luuleta.
Ma teen kõike plaksuga
ja sõidan merel laksuga.
Sõidan oma majasse
ja laev sõidab kajasse.

Martin

Ei mina saa lennata tuuleta,
sest tuul ei luuleta.
Töötan aina plaksuga
ja lõpetan ma laksuga.
Jooksen kiirelt majasse
ja mäed hõiguvad kajasse.

Norman

Talvine õhtu

Jäine meri on külm ja tuuleta,
ei saa seal olla Luuleta.
Jäine jää läheb katki laksuga,
ikka hakkab töö plaksuga.
Kiiresti jookseme külmaga majasse,
hõigun ja hõigun kõvasti kajasse.

Iris

Päkapiku elu

Päkapikk kõnnib tuuleta,
laps ei kirjuta kirju luuleta.
Alustab tööd ta plaksuga,
lõpetab töö ta laksuga.
Hõikab ta kajasse
ja poeb sooja majasse.

Nell

Inimene

Inimeseta pole maja
ja tegijata pole kaja.
Löö kinni uks nüüd plaksuga,
et sulguks korraliku laksuga.
Ära paiska oma sõnu tuultesse,
vaid pane need hoopis luulesse.

Mai

Laks ja luule

Tuuleta on paha
ja luuleta on ka.
Laksuga laps ei kasva
ja plaksuga ei kuula ka.
Majasse laps läheb lauluga,
kajasse jääb helisema tema hääl.

Johanna

Päkapiku tee

Päkapikk sõidab ilma majata,
ta rändab ilma kajata,
ta rändab pool päeva tuulega.
Ja jõuluvana laksuga
rändab ainult plaksusse
ja ka luulesse.

Nora

Luuletus

Läbi ma ei saa tuuleta.
Kooli ei lähe ma luuleta.
Tööd ma alustan plaksuga
ja lõpetan laksuga.
Õhtul poen ma majasse
ja lähen kõnnin kajasse.

Lisann

Luule

Tuuleta ei kaja majas.
Luuleta ei ole ilu.
Plaksuga sa kuuled kaja.
Rõõmuga siis täitub maja.
Päikesesse vaatab laps,
kevadesse kaob talv – laks!

Annabel

1 ja 2 – tehtud plaks

Tuul puhub kõrvast läbi.
Läbi luule käbi.
Plaksu tegin tee peal,
laksu panin vee peal.
Koolimajja jooksin ma,
Kaja ootas mõnuga.

Georg

Päev

Hommikul tõusen tuuleta.
Päev möödub luuleta.
Hommikul annan ma väikse laksu,
õhtul löön aga suure plaksu.
Iga päev on maja soe,
sõber Kaja koolimäel.

Margaret

Segapudipadi

Kui lohe lendab tuuleta,
siis kirjanik ei luuleta.
Lohe lendab õhku plaksuga
ja maandub suure laksuga.
Ma läksin majasse,
et mitte surra kajasse.

Karl Oskar

Päkapikk

Päkapikk kõnnib tuuleta,
laps ei kirjuta kirja luuleta.
Lapsed muutuvad heaks plaksuga,
halvad lõpetavad jõulud laksuga.
Laps jookseb kiiruga majasse,
päkapiku hääl kostab Kajasse.

Robert

Päev

Hommikul tõusen tuuleta.
Päev möödub luuleta.
Hommik möödub suure laksuga,
õhtul aga vaikse plaksuga.
Igal õhtul astun kajasse
sõber Kaja koolimajasse

Margaret

Mina

Kui päev on luuleta,
siis öö on tuuleta.
Mul uni tuleb laksuga,
siis ärkan üles plaksuga.
Mul sõber jookseb majasse,
siis sammud lähevad kajasse.

Fredy

Plaksuga ja laksuga

Ei saa ma läbi luuleta,
ei saa ma läbi tuuleta.
Ma majja lähen plaksuga
ja tulen sealt laksuga.
Kajasse nüüd astun ma
ja sealt tulen plaksuga.

Hede