teisipäev, 23. veebruar 2010

MARGARET
Vaba, iseseisev, teen, mida tahad. Oled vaba. Keegi ei käsuta sind. Ei pea tööl olema, võid puhata. Ei ole kusagil vangis. Jooksmine vabalt, lõdvestu ja sa tunned ennast vabalt. Vabadus on hea ja tähtis!
Vabadus
Lahtine, vaba
Jooksmine, laulmine, elamine
Seal teen, mida tahan
Iseseisev


GUNNAR
Vabadus on lahe asi, vabadus on tore ka. Lihtsalt saab siis elada, kui vabalt elu maitsta saad. Siis saab palju lulli lüüa ning elu läheb lõbusaks. Kui elu juba lõbus on, siis läheb varsti igavaks. Kuid olls siiski vaba, on olla ikka parim.
Vabadus
Mõnus, lahe
Mängimine, sportimine, rahulikult elamine
Siis saab lihtsalt elada.
Lihtsus
KARL
Ei taha vabadust paluda. Ma olen vaba ja mind ei sega keegi Priit Pärna filmis „Elu ilma Ferri Gabriellata“ - vabadus.

Vabadus
Mõnus, vaba
Mürisemine, vaatamine, vaikimine
Seal näed kindlasti midagi!
Iseseisvus


LISANN
Vabadus on hea, mitte mingil juhul paha. Vaba olla on nii hea, et rõõmsaks võtab meele. Eesti jaoks on vabadus hea, sest see on tähtis. Kui peaks kogu aeg toas olema, ei saaks olla vaba, sest õues olal on hea ja seal saab teha ükskõik mida.
Vabadus
Hea, tähtis
Vaikimine, ükskõik mille tegemine, aitamine
Eesti jaoks on tähtis!
Vaba olek

MAI
Meie maal on vabadus. Vabadus on väga õnnelik aeg minu jaoks, sest siis sa saad olla vaba ja sa saad hoida Eesti lippu kõrgel ja rääkida sellest. Eestimaa on minu kallis ja armas. Olen õnnelik, et sõda ei ole ja olen vaba. Aga mina ei tea, kui jube võis olla, kui Eesti ei olnud vaba. Ma armastan oma maad ja vabadust.
Vabadus
Rahulik, mõnus
Vabanemine, mõnulemine, rahunemine
Mulle meeldib see väga!
See on väga mõnus.
Rahu


OSKAR
Iseseisvus näitab, kuidas on riik teisest riigist lahti saanud. Sinimustvalge ühendab meie maad ja sinimustvalge lipp ees hoiame käest kinni ja hoolime oma maast.
Vabadus
Vaba, sinine
Rõõmustamine, võitmine, võitlemine
Sinimustvalge on kodu.
Vaba maa

NORA
Saab teha igal ajal ükskõik mida ja sa ei ole teiste valve all ja keegi ei ütle, mida sa pead tegema. Ja sa ei ole teiste üks abiriist. Meie maa on vaba, seda saades pidi küll sõda tegema. Sõda on üks julm asi. Meie maal on olnud neli presidenti. Kui me vabaks saime, valitses meie maad Konstantin Päts. Mina olen õnnelik, et meie maa on vaba.
Vabadus
Vaba, suur
Tegemine, puhkamine, vaikimine
Seal saab kõike teha!
Vabane

PAUL
Oled vaba, vaba aeg. Vaba Eesti! Saad vabalt suusatada. Ei pea tööd tegema ja koolis käima.
Vabadus
Vaba, vaatuslik
Valitsemine, reetmine, vabanemine
Vaba on igal pool!
Free


OREST
Sõna vabadus ütleb mulle palju, näiteks Vene okupatsiooni hävimist ja suurt Tallinna pommitamist. Stalini väed hävitasid Hiiu, Saare ja Eesti mandri. Lõpuks Saksa päästis Eesti, Saksa väed lõid Vene okupatsiooni välja, Saksa väed võtsid Eesti üle. Aga lõpuks sai Eesti vabaks.

Vabadus
Roheline, rahu
Parandamine, koristamine, taastumine
Seal on loodus hävitatud!
Iseseisvus


NELL
Ei ole kellegi võimu all. On vaba riik. Ei ole okupatsioon. Saab vabalt olla. Olla vaba ja mitte karta. Ei käi sõda.
Vabadus
Vaba, õhuline
Lendamine, jooksmine, ujumine
Hea on olla vaba!
Kallis


NORMAN
Õnn, rõõm ja uhkus tähistavad minu meelest vabadust, aga veel koostööd ja jõudu on vaja, et vabadus püsiks. Vaba maa pole kerge olla, aga see on seda väärt.



FREDY
Vabadus
Hea, mõnus
Puhkamine, mõnulemine, vedelemine
Ma puhkan mõnusalt voodi
Rahu

HEDE
Minu jaoks on vabadus see, et ma ei pea vara tõusma. Ja Eestimaa mets ja loomad, linnud, vesi ja kool.