pühapäev, 13. märts 2011

Meenutusi lahedast laupäevast

Laupäeval, 5. märtsil toimus Rocca al Mare koolis lahtiste uste päev.
Koolis oli avatud palju töötubasid, nende hulgas ka KEHALINE KASVATUS. Kehalises kasvatuses sai proovida erinevatest takistustest koosnevat nn rada. Kuid et lõbusam oleks mõtlesid näiteka poisid välja ka kohe uue mängu - "Eesti pesapall". Samuti kiikusid Fredy ja Lily (mina koos nendega) rõngastega, mis oli väga lõbus. Veel mängiti jalgpalli, kus endale sai suure hulga sinikaid ja veel kõvasti naerukrampe ka. Lõpuks oli jäänud kekasse veel ainult mina, Fredy ja Lily. Siis tuli aeg hüvasti jätta ja koju minna. Huligaansust sai palju tehtud. Naerdes sai sinikaid ja muidu üldse sigalahe päev oli!
Iris

KIRJANDUSLIK KOHVIK: laudadel olid purgid ravimtaimedega, neid võis nuusutada, juures olid kirjad nendest taimedest. Lõhna ei saanud ainult nuusutada, vaid ka näha, selleks oli seal spetsiaalne klaasist kuppel ja lõhn oli klaasi taga näha. Kaheteistkümnenda klassi õpilased ( Grete ka ) esinesid seal omatehtud näidendiga. Iga õpilane oli valinud endale tegelase ühest raamatust ja need erinevate raamatute tegelased seiklesid erineva raamatu teemas. Seal oli näiteks Hamlet ja Karlsson, kes tegutsesid "Rehepapis". Hästi naljakas oli!
PUUTÖÖ klassis sai meisterdada mälupulka. Ise pidi oksast tegema kauni jala ja pesupulgale teise poole, kus siis meeldetuletus vahele käib. See kõik seisab püsti ümmarguse aluse peal. Tulid vahvad meisterdused. Meil seisab seal poenimekiri. Kui midagi meenub, siis kohe lisatakse. Lähengi kirjutan sinna, et mul on vaja jäätist.
Mulle väga meeldis see päev koolis. Kõik töötoad olid väga põnevad. Minu väike õde ütles, et küll ikka on tore koolis käia, isegi inglise keele tund on tore.
Nora

MATE
Mata töötuba oli tegelikult suurtele. Seal olid suhtelised rasked ülesanded, kuigi tore oli nuputada. Esimesed ülesanded olid siiski kerged, sellised, mida meie oskame, muidu olid ülesanded mõeldud 7.klassile ja edasigi, isegi Priidul oli tükk mõtlemist. Mis mulle sellega meelde tuleb, et paljud eksisid tehtega (see oli jagamise tehe) mida ei olnud võimalik arvutada, ma seda tehet täpselt ei mäleta, aga oskan näite tuua, näiteks: 100:0=X. Paljud panid midagi muud, mu isa arvas, et see läheneb lõpmatusele. Tegelikult on õige vastus, et nulliga ei saagi jagada. Muidu läks mu issil peaaegu sama hästi kui Priidul, ta sai ainult kaks punkti vähem.
BIO
Bioloogia töötoas oli laudade peale mikroskoobid pandud ja mikroskoopide all oli omakorda väga põnevaid asju. See oli tuba, kust astusid korra läbi ja piilusid mikroskoobi sisse. Muidugi jooksis seal ka telekas videoke ja olid pandud ka karbikesed välja, kus leidus erinevaid putukaid ja oli ka suuri tutvustusi.
FÜSSA
Füüsikas näidati palju-palju katseid, seal oli laseriga joonistatud pilt, kõiki neid katseid näeb veel www.fyysika.ee.
SAKSA
Saksa keeles said töölehe ja pidid saksa keelest laenatud sõnu eesti keelde tõlkima. Minu arust sai mu õde sellega paremini hakkama kui mina.
Seal said ka suured inimesed (nagu kes rääkisid saksa keelt nii ilusasti kui sakslane) teha testi, mis oli tõsiselt raske, väiksemad said veel proovida hääldust (õpetaja luges ette ja sa pidid järgi lugema), seal sai veel ka muidugi mänge mängida, näiteks SCRABBLE-t, seda ikka saksakeeles.
Karl

KEEMIA TUNNI
tegi lahedaks see, et tegid midagi, mida varem polnud teinud. Tehti erinevaid katseid-näiteks valge aine segati värvilise kriidiga ja tulemus on vahutav värv. Veel tehti mulle käe peale haav, mis tundus nagu päris(sellepärast, et see nii loomulik paistis, ei tulnud see ka ilmselt üldse hästi maha). Sain veel teada, et kui raputada teatud helesinist ainet, siis muutub see hoopis tumesiniseks. Maha rahunedes saavutas ta oma algse värvi. Aga mis aine see küll oli? Sa ei saa neid katseid kodus järgi ka teha, kuna keemilised ained kodus puuduvad. Ja teadmised ka.
INGLISE KEEL
Kohe hakkas silma puidust traditsiooniline inglise telefoniputka, milles kaks õpetajat teed jõid. Londonis on see tavaline, muidugi mitte õpetajad putkas Enamus aega mängisin puutetundlikul ekraanil inglise keelt arendavaid mänge. Väga maitsvad olid inglise toas pakutavad küpsised!
Johanna

RIIGIKAITSES
oli lahe, kuna seal sai virtuaalpüssiga lasta. Püssi nimi oli M 16. Paljud tüdrukud kartsid lasta. Mul läks laskmine hästi. Johanna ja Nora tahavad gümnaasiumis minna riigikaitse kursusele. Ma läheks ka. Teised tulge ka!
Fredy

KIRIKAMI
Mina uurisin ema juures, kuidas paberiga tegutseda. Kirikami on Jaapanist pärit paberi lõikamise ja voltimise tehnika, mille tulemuseks on 3D pilt. Kõige enam tehakse nõnda kaarte ja ka raamatuid. Vaja on tugevat lõikamisalust ja teravat paberinuga. Ümbrus peaks olema rahulik, sest muidu ei tule ilus töö.
Gunnar

PRANTSUSE KEELE toas sai lugeda prantsuskeelseid koomikseid ja vaadata prantsuse keeles multikaid. Seal sai mängida Scrabbel`t prantsuse keeles, samas sai teha ka testi prantsuse keeles, said lihtsalt prantsuse keele klassis ringi vaadata.
Said provida erinevaid juuste, küpsiseid ja oliive. Võisid vaadata erinevaid ajakirju ja ka prantsuse keelt õppida. Seal oli tore! Tuba oli ka äge, aga seal oleks võinud olla rohkem võimalust õppida prantsuse keelt.
Kell 2 lahkudes oli natuke kurb olla, kuna oli nii lõbus, äge, rõõmus päev, et oleks soovinud, et see kestab kauem. Avatud kooli päev oli väga äge, soovitan teistelgi tulla järgmisel aastal!
Lily